Kim Friesen Wiens
Ph.D. Student, University of Alberta
Biography / Biographie:
Kim Friesen Wiens has taught elementary music in Edmonton, Alberta for over twenty years. Her teaching experiences led her to work with music teachers in China to create an open-source website with Chinese songs for use in the elementary classroom. Kim is an endorsed movement teacher educator for the Orff Levels at the University of Alberta. She is currently working on her Ph.D. in elementary music education at the University of Alberta with a focus on critical music pedagogy and culturally sustaining music teaching. Kim is an active clinician, having presented sessions in Canada, the United States, and Nepal.
Kim Friesen Wiens a enseigné la musique à l’élémentaire à Edmonton en Alberta, pendant plus de vingt ans. Ses expériences l’ont amenée à collaborer avec des enseignants et enseignantes de musique en Chine pour créer un site Web libre de droits présentant des chansons chinoises pour les classes de l’élémentaire. Kim enseigne le mouvement des niveaux Orff à l’Université de l’Alberta. Elle prépare actuellement son doctorat en éducation musicale à l’élémentaire à l’Université de l’Alberta axé sur la pédagogie critique et l’enseignement culturellement mieux adapté. Kim est une animatrice enthousiaste ayant présenté des ateliers au Canada, aux États-Unis et au Népal.
Presentation Title / Titre de la présentation:
Connecting Students with Local Popular Music in the Elementary Classroom: Considerations for Including Black, Brown, Indigenous, and Asian Popular Musicians From the Prairie Provinces.
Présenter la musique populaire locale aux élèves de l’élémentaire : considérations pour l’inclusion des musiciens populaires Noirs, Bruns, Autochtones et Asiatiques des Prairies.
Presentation Description / Description de la présentation:
Drawing songs of local musicians into the classroom provides an opportunity for students to see themselves reflected in the music. This paper looks briefly at critical pedagogy, culturally sustaining pedagogy, and place relations and includes “living” lists of Black, Brown, Indigenous, and Asian popular musicians from the prairie provinces.
Avoir recours à des chansons de musiciens locaux dans la salle de classe donne aux élèves l’occasion de se reconnaître dans la musique. Ce document examine brièvement les pédagogies critique et culturellement adaptée et inclut des listes à jour de musiciens populaires Noirs, Bruns, Autochtones et Asiatiques des Prairies.
Kim Friesen Wiens has taught elementary music in Edmonton, Alberta for over twenty years. Her teaching experiences led her to work with music teachers in China to create an open-source website with Chinese songs for use in the elementary classroom. Kim is an endorsed movement teacher educator for the Orff Levels at the University of Alberta. She is currently working on her Ph.D. in elementary music education at the University of Alberta with a focus on critical music pedagogy and culturally sustaining music teaching. Kim is an active clinician, having presented sessions in Canada, the United States, and Nepal.
Kim Friesen Wiens a enseigné la musique à l’élémentaire à Edmonton en Alberta, pendant plus de vingt ans. Ses expériences l’ont amenée à collaborer avec des enseignants et enseignantes de musique en Chine pour créer un site Web libre de droits présentant des chansons chinoises pour les classes de l’élémentaire. Kim enseigne le mouvement des niveaux Orff à l’Université de l’Alberta. Elle prépare actuellement son doctorat en éducation musicale à l’élémentaire à l’Université de l’Alberta axé sur la pédagogie critique et l’enseignement culturellement mieux adapté. Kim est une animatrice enthousiaste ayant présenté des ateliers au Canada, aux États-Unis et au Népal.
Presentation Title / Titre de la présentation:
Connecting Students with Local Popular Music in the Elementary Classroom: Considerations for Including Black, Brown, Indigenous, and Asian Popular Musicians From the Prairie Provinces.
Présenter la musique populaire locale aux élèves de l’élémentaire : considérations pour l’inclusion des musiciens populaires Noirs, Bruns, Autochtones et Asiatiques des Prairies.
Presentation Description / Description de la présentation:
Drawing songs of local musicians into the classroom provides an opportunity for students to see themselves reflected in the music. This paper looks briefly at critical pedagogy, culturally sustaining pedagogy, and place relations and includes “living” lists of Black, Brown, Indigenous, and Asian popular musicians from the prairie provinces.
Avoir recours à des chansons de musiciens locaux dans la salle de classe donne aux élèves l’occasion de se reconnaître dans la musique. Ce document examine brièvement les pédagogies critique et culturellement adaptée et inclut des listes à jour de musiciens populaires Noirs, Bruns, Autochtones et Asiatiques des Prairies.