Matthew Stensrud
Biography / Biographie:
Matthew Stensrud is an award-winning Elementary Music and Movement Teacher and currently teaches PK-4 music and movement at Sidwell Friends Lower School in Washington, DC. He is an Orff Schulwerk approved Teacher Educator of Movement and teaches Movement Levels in South Carolina and Oregon. Matthew is also on The Orff Echo Editorial Board and was a key content contributor to the book Responsive Classroom for Music, Art, PE and Other Special Areas. He is also well-known on social media as @MisterSOrff and offers newsletters through his website www.mistersorff.com and mentoring, lesson plans, and more on his Patreon page, www.patreon.com/mistersorff.
Matthew Stensrud est un enseignant de musique et de mouvement renommé. Il enseigne de la prématernelle à la 4e année à la Sidwell Friends Lower School à Washington, DC. De plus, il enseigne le volet mouvement des cours de certification Orff en Caroline du Sud et dans l'Oregon. Matthew fait partie du comité de rédaction de l'Orff Echo et a apporté une contribution essentielle au livre Responsive Classroom for Music, Art, PE and Other Special Areas. Il est connu dans les médias sociaux sous le nom de @MisterSOrff et propose des infolettres sur son site www.mistersorff.com ainsi que du mentorat, des plans de cours et bien plus encore sur sa page Patreon.
Session Title / Titre de l’atelier:
Dancing from a Distance: Creative Ways to Move and Play
Danser à distance : façons créatives de bouger et de jouer
Session Description / Description de l’atelier:
Whether it be Zoom sessions, asynchronous videos, or socially distanced music in the classroom, we can still move and play together! Utilizing the tools of non-verbal communication, found sounds and props, and reimagining folk dance and creative movement, we can still build community and ensure creativity is at the forefront of our learning.
Peu importe le contexte d’enseignement, qu’il soit virtuel ou en présentiel, il est encore possible de bouger et de jouer ensemble! En utilisant des moyens de communication non verbaux, des sons, des accessoires de la maison et en réimaginant la danse folklorique et le mouvement créatif, il est possible de tisser des liens et de s’assurer que la créativité soit au premier plan de l’apprentissage.
Session Topic / Thème de l’atelier:
Movement
Mouvement
Target Grade Level / Niveaux scolaires ciblés:
K-5
maternelle à la 5e année
Matthew Stensrud is an award-winning Elementary Music and Movement Teacher and currently teaches PK-4 music and movement at Sidwell Friends Lower School in Washington, DC. He is an Orff Schulwerk approved Teacher Educator of Movement and teaches Movement Levels in South Carolina and Oregon. Matthew is also on The Orff Echo Editorial Board and was a key content contributor to the book Responsive Classroom for Music, Art, PE and Other Special Areas. He is also well-known on social media as @MisterSOrff and offers newsletters through his website www.mistersorff.com and mentoring, lesson plans, and more on his Patreon page, www.patreon.com/mistersorff.
Matthew Stensrud est un enseignant de musique et de mouvement renommé. Il enseigne de la prématernelle à la 4e année à la Sidwell Friends Lower School à Washington, DC. De plus, il enseigne le volet mouvement des cours de certification Orff en Caroline du Sud et dans l'Oregon. Matthew fait partie du comité de rédaction de l'Orff Echo et a apporté une contribution essentielle au livre Responsive Classroom for Music, Art, PE and Other Special Areas. Il est connu dans les médias sociaux sous le nom de @MisterSOrff et propose des infolettres sur son site www.mistersorff.com ainsi que du mentorat, des plans de cours et bien plus encore sur sa page Patreon.
Session Title / Titre de l’atelier:
Dancing from a Distance: Creative Ways to Move and Play
Danser à distance : façons créatives de bouger et de jouer
Session Description / Description de l’atelier:
Whether it be Zoom sessions, asynchronous videos, or socially distanced music in the classroom, we can still move and play together! Utilizing the tools of non-verbal communication, found sounds and props, and reimagining folk dance and creative movement, we can still build community and ensure creativity is at the forefront of our learning.
Peu importe le contexte d’enseignement, qu’il soit virtuel ou en présentiel, il est encore possible de bouger et de jouer ensemble! En utilisant des moyens de communication non verbaux, des sons, des accessoires de la maison et en réimaginant la danse folklorique et le mouvement créatif, il est possible de tisser des liens et de s’assurer que la créativité soit au premier plan de l’apprentissage.
Session Topic / Thème de l’atelier:
Movement
Mouvement
Target Grade Level / Niveaux scolaires ciblés:
K-5
maternelle à la 5e année