Md Nazim Mahmud
Research Assistant on behalf of Choral Canada
Ph.D. Candidate, Faculty of Education, University of Manitoba
Biography / Biographie:
Md Nazim Mahmud is an international student pursuing his Ph.D. in the Faculty of Education, University of Manitoba. His expertise includes open and distance learning, designing and conducting educational research, multicultural and critical pedagogy, educational oppression, leadership in education, social justice and democracy education for human rights, and language education. He is interested in working on the evolving issues around pedagogy, especially in higher education, crucial for both internal and external education stakeholders in terms of reaping the benefits of education. His Ph.D. study is, therefore, to contribute to the scholarship of equity, diversity and inclusion (EDI) targeting racialized immigrant students.
Md Nazim Mahmud est un doctorant international de la Faculté d’éducation de l’Université du Manitoba. Son expertise comprend l’apprentissage ouvert et à distance, la conception et la recherche en éducation, les pédagogies multiculturelle et critique, l’oppression éducative, le leadership en éducation, la justice sociale et la démocratie, l’éducation aux droits humains et l’enseignement des langues. Il s’intéresse aux enjeux en constante évolution liés à la pédagogie, surtout au cycle supérieur. Son doctorat contribue à la recherche sur l’équité, la diversité et l’inclusion (EDI) ciblant les étudiants immigrés racisés.
Presentation Title / Titre de la présentation:
You don’t know what you’ve got till it’s gone--COVID-19 Pandemic Impacts on Singing in Canadian School Music Programs
Vous ne savez pas ce que vous avez jusqu’à ce que vous le perdez: les impacts de la COVID-19 sur le chant dans les programmes de musique dans les écoles au Canada.
Presentation Description / Description de la présentation:
The spread of COVID-19 abruptly altered K-12 music education across the globe. Findings from a study examining pandemic impacts on teaching singing in school music programs in Canada will be shared, along with recommended actions for strategic planning needed now for rebuilding the vocal/choral dimension of music education across Canada.
La COVID-19 a bouleversé les programmes de musique de la maternelle à la 12e année de manière abrupte dans les écoles du monde entier. Les résultats d’une recherche examinant les impacts de la pandémie sur l’enseignement du chant dans les programmes de musique dans les écoles du Canada seront partagés accompagnés de recommandations pour la planification stratégique permettant de rebâtir le chant choral faisant partie de l’éducation musicale au Canada.
Md Nazim Mahmud is an international student pursuing his Ph.D. in the Faculty of Education, University of Manitoba. His expertise includes open and distance learning, designing and conducting educational research, multicultural and critical pedagogy, educational oppression, leadership in education, social justice and democracy education for human rights, and language education. He is interested in working on the evolving issues around pedagogy, especially in higher education, crucial for both internal and external education stakeholders in terms of reaping the benefits of education. His Ph.D. study is, therefore, to contribute to the scholarship of equity, diversity and inclusion (EDI) targeting racialized immigrant students.
Md Nazim Mahmud est un doctorant international de la Faculté d’éducation de l’Université du Manitoba. Son expertise comprend l’apprentissage ouvert et à distance, la conception et la recherche en éducation, les pédagogies multiculturelle et critique, l’oppression éducative, le leadership en éducation, la justice sociale et la démocratie, l’éducation aux droits humains et l’enseignement des langues. Il s’intéresse aux enjeux en constante évolution liés à la pédagogie, surtout au cycle supérieur. Son doctorat contribue à la recherche sur l’équité, la diversité et l’inclusion (EDI) ciblant les étudiants immigrés racisés.
Presentation Title / Titre de la présentation:
You don’t know what you’ve got till it’s gone--COVID-19 Pandemic Impacts on Singing in Canadian School Music Programs
Vous ne savez pas ce que vous avez jusqu’à ce que vous le perdez: les impacts de la COVID-19 sur le chant dans les programmes de musique dans les écoles au Canada.
Presentation Description / Description de la présentation:
The spread of COVID-19 abruptly altered K-12 music education across the globe. Findings from a study examining pandemic impacts on teaching singing in school music programs in Canada will be shared, along with recommended actions for strategic planning needed now for rebuilding the vocal/choral dimension of music education across Canada.
La COVID-19 a bouleversé les programmes de musique de la maternelle à la 12e année de manière abrupte dans les écoles du monde entier. Les résultats d’une recherche examinant les impacts de la pandémie sur l’enseignement du chant dans les programmes de musique dans les écoles du Canada seront partagés accompagnés de recommandations pour la planification stratégique permettant de rebâtir le chant choral faisant partie de l’éducation musicale au Canada.